X
 
  • Filtrar
  • Tiempo
  • Mostrar
Limpiar Todo
nuevos mensajes

  • Barcelona world race

    <t>Lo siento pero eata en catalan



    Maite Fandos, presidenta de la FNOB, presenta la New York to Barcelona Race. La nova transatlàntica serà una avantsala de la Barcelona World Race. Pepe Ribes navegarà amb Alex Thomson a bord de l'Hugo Boss.

    (Veure vídeo | Veure entrevista) El proper 2014 Barcelona es convertirà en la capital de la vela oceànica internacional amb la celebració de la nova regata transoceànica New York to Barcelona Race, el mes de juny, i la sortida de la tercera edició de la Barcelona World Race, el 31 de desembre.



    Al Centre Interpretació Barcelona World Race, les dues regates s'han presentat al mitjans de comunicació en el context del IMOCA Ocean Masters, el nou campionat del món de la classe dels monocascs de 60 peus que va ser anunciat al Saló Nàutic de París el passat 6 de desembre. En el mateix acte s'han explicat les novetats esportives de la tercera edició de la Barcelona World Race i s'ha presentat la tripulació de l'Hugo Boss, que comptarà amb l'espanyol Pepe Ribes al costat del britànic Alex Thomson. L'Hugo Boss participarà a ambdues regates.



    Barcelona, ​​referent oceànic internacional



    Maite Fandos, presidenta de la Fundació Navegació Oceànica Barcelona ( FNOB ), organitzadora de la Barcelona World Race i coorganitzadora juntament amb Open Sports Management (OSM) de la New York to Barcelona Race, ha presidit l'acte i ha mostrat amb gran satisfacció els èxits que Barcelona està aconseguint en el món de l'esport internacional. La tinent d'alcalde de Qualitat de Vida, Igualtat i Esports de l'Ajuntament de Barcelona va obrir l'acte assenyalant la importància de les nova regata New York to Barcelona Race: "Seguim innovant i avançant. Enllaçar d'aquesta manera amb Nova York suposa per a Barcelona reafirmar llaços no només esportius, sinó culturals, socials i econòmics. Aquesta ha estat i és la filosofia que des de l'Ajuntament volem seguir. Perquè l'esport és sinònim d'hàbits saludables, cohesió i treball pel medi ambient, però també és un projecte internacional, creador de riquesa. I si no , fixeu-vos en la transformació que ha viscut aquesta zona de la ciutat i la que ha de venir. El Clúster Nàutic és un exemple molt clar."



    Fandos va mostrar la seva satisfacció de que el treball realitzat per la FNOB estigui donant els seus fruits: "La consolidació i l'extraordinària projecció que ha tingut la Barcelona World Race sens dubte ha fet que aquesta llavor fructifiqui. I vull agrair a OSM que hagi fet possible que a Barcelona tornem a viure de ple l'aventura oceànica i que ho fem per partida doble el proper any: al juny amb la New York to Barcelona Race i al desembre amb la sortida de la volta al món."



    Noves normes i recorregut de la Barcelona World Race



    Tot seguit, Santi Serrat , director editorial i portaveu de la FNOB, va explicar les novetats esportives de la tercera edició de la Barcelona World Race que tindrà la seva sortida el 31 de desembre de 2014 i que es reflecteixen en l'Anunci de Regata recentment publicat. Les principals són que el recorregut passa pel sud de Nova Zelanda, evitant l'estret de Cook , i qualsevol parada a terra, fins a un màxim de tres i una durada total de vuit dies, tindrà una durada mínima obligatòria de 24 hores. Serrat va destacar la importància del compromís de la regata amb el medi ambient i la projecció científica establerta gràcies a la col·laboració i accions empreses amb la UNESCO: "Els patrons es convertiran en agents científics en l'oceà. La Barcelona World Race segueix avançant en la seva relació amb la ciència."



    En el camp de la comunicació, va assenyalar el reforç en la distribució internacional d'imatges mitjançant l'acord signat amb ASO (Amaury Sport Organisation), així com la projecció de la regata a les emblemàtiques Rambles barcelonines, per tal d'aconseguir la màxima participació popular, en col·laboració amb l'Associació de Veïns i Comerciants, aportant valor a través del contingut, del comerç i de la solidaritat.



    L'IMOCA Ocean Màsters començarà amb la New York to Barcelona Race i acabarà amb la Barcelona World Race.



    El director editorial de la FNOB també va explicar el nou Campionat del Món IMOCA Ocean Màsters 2014, l'objectiu és el de determinar un títol de Campió del Món cada dos anys, d'acord amb dos regates far del calendari, que són la Barcelona World Race (per al període 2014-2015) i la Vendée Globe (per al període 2016-2017).



    El primer cicle del campionat començarà amb una nova regata transatlàntica a dos entre Nova York i Barcelona, la New York to Barcelona Race, i conclourà amb la Barcelona World Race. La volta al món barcelonina es consolida així com el màxim repte per a la navegació a dos al voltant del món.



    La New York to Barcelona Race, nova projecció de la classe IMOCA



    La nova transatlàntica amplia l'univers IMOCA cap a nous horitzons. Després d'una setmana de regates davant de Manhattan, la sortida es donarà als peus de l'estàtua de la Llibertat l'1 de juny de 2014. Una flota d'una desena de IMOCA Open 60 de diversos països intentarà batre la marca de referència de 12 dies, 6 hores, 3 minuts i 48 segons establerta per l'Estrella Damm d'Alex Pella, Bepe Ribes i Stan Schreyer en ocasió del New York - Barcelona Transoceanic Sailing Record organitzat per la FNOB.



    El nou esdeveniment projecta de nou a Barcelona al món de l'esport internacional. Es navegarà a dos i significarà una avantsala del més alt nivell per a la Barcelona World Race 2014/15, que tindrà la seva sortida el 31 de desembre de l'any vinent.



    Pepe Ribes forma equip amb Alex Thomson a bord de l'Hugo Boss



    Finalment Stewart Hosford, director de l'Hugo Boss Racing Team, va destacar la vinculació del seu equip amb Barcelona i amb la seva volta al món, i va revelar els plans de participar a la New York to Barcelona Race i a la Barcelona World Race.



    Seguidament va presentar Alex Thomson i Pepe Ribes com la tripulació que navegarà en ambdues regates .



    Pepe Ribes és un dels navegants oceànics espanyols de més experiència. Ha participat en quatre Volvo Ocean Race i en la passada edició de la Barcelona World Race va aconseguir el quart lloc juntament amb Alex Pella a bord de l'Estrella Damm. Amb el mateix Alex Pella i Stan Schreyer, Pepe ostenta l'actual New York - Barcelona Transoceanic Sailing Record.



    "Aquesta és una oportunitat única per fer una gran Barcelona World Race - va manifestar el navegant alacantí - Aquesta regata m'ha millorat enormement com a navegant, he après més que en la Volvo Ocean Race.” Pepe Ribes va valorar també la capitalitat oceànica de Barcelona, ciutat en la qual es va establir fa 12 anys: "Ara Barcelona, que és el centre de la meva vida, és el centre de la IMOCA , i això és magnífic per a mi .”



    Per la seva banda, Alex Thomson afronta aquest IMOCA Ocean Màsters amb Pepe Ribes després de la seva brillant tercer lloc en l'última Vendée Globe. El navegant britànic, que amb 25 anys va ser el regatista més jove a guanyar una volta al món (la Clipper Race ), va quedar al costat de Andrew Cape, en segon lloc a la Barcelona World Race 2007/08. En l'última edició, una apendicitis li va impedir participar i ara espera treure´s l'espina: "Vinc a guanyar, ja que tinc un gran vaixell i com a company a un dels millors navegants del món,”, va dir referint-se a Pepe Ribes, i va ressaltar la seguretat que li dóna navegar amb un marí de la seva experiència: "Prefereixo navegar a dos que en solitari. A dos , quan t'enfrontes a les condicions més dures i estàs aterrit, m'agrada tenir davant a un altre company que et mira als ulls i veus que està tan aterrit com tu. Amb Pepe anirem al màxim, ell és un home dur i formarem un gran equip."</t>
    <r><COLOR color="#0000FF"><s></s>Si quieres aprender a rezar sal a navegar<e></e></COLOR></r>

  • #2
    Re: Barcelona world race

    <t>Trobo molt lamentable que un event de la qualitat de aquesta magnífica regata no tingui casi cap repercussió en els mitjans de comunicació, si no es per informar puntualment sobre alguna incidencia o retirada de un concursant que, per manca de publicitat previa, es sempre un total desconegut per la audiencia, en general.

    Una jugada de un davanter de futbol o ja no diguem una lesió o un gest despectiu omple hores de converses, peró la gesta que fan aquests navegants, el seu itinerari, les característiques dels velers... son ignorades, i fins i tot els comentaristes de la sortida acostumen a no tenir ni idea del que parlen essent ja un clàssic sentir mencionar la paraula "catamarán" per referirse als mateixos...

    En la darrera edició vaig tenir el goig de asistir a la arribada de Bubi Samsó i el seu company a la meta. Dubto que sumessim escassament un centenar de persones, fet que després de la gesta que significa circunvalar la terra sense escales i fer ho amb una digníssima posició, em va fer sentir vergonya per el sentiment de indiferencia que es destilava per part de la ciutat que llueix el nom de la regata, i pels seus habitatnts.

    Vegis com rep el poble francés als seus herois a Les Sables d´Olone en la regata voltamundista en solitari, o com despedeix la Ruta del Ron des de Saint Maló. Pot fer fred, boira, pluja... pero centes mils persones son al carrer, i per descomptat al mar.

    Aquí quan s´han fet les lluídes fotografíes a la sortida i a només alguna arribada d´aquells que tan gaudeixen de xupar cámera, la resta de la prova es gairebé ignorada pels mitjans, i així la Vela continua sent un esport de minoríes que no desperta cap atenció dels mitjans que ens acribillen a totes hores amb el futbol, (sense oblidar cap día qualsevol detall referent a un equip que sí s´idetifica amb la ciutat), i per tant tampoc desperta cap interés pels ciutadans.

    Entenc que si Barcelona no fa un esforç per corregir aquesta realitat, caldría meditar si hi ha altres ciutats més mereixadores de donar a aquesta prova el resó ciutadá i l´interés que es mereix.

    Evidentment es una reflexió personal i amb ella no vull molestar a ningú sino convidar a una reflexió.

    Salutacions cordials</t>
    <t></t>

    Comentario

    publicidad footer

    Colapsar

    publicidad movil

    Colapsar
    Trabajando...
    X